Títol: De quin
color és un petó?
Autor: Rocío Bonilla
Il·lustrador: Rocío Bonilla
Edició: Animallibres, 2015
Pàgines: 44
ISBN: 9788415975618
Autor: Rocío Bonilla
Il·lustrador: Rocío Bonilla
Edició: Animallibres, 2015
Pàgines: 44
ISBN: 9788415975618
Edat: De 4 a 99
Nota: ♥♥♥♥♥
Avui us porto una proposta divertida, entranyable i un punt gamberra que uneix dues de les coses que més agraden als infants: els colors i els petons.
A la Minimoni li encanta pintar mil coses de colors:
marietes vermelles, cels blaus, plàtans grocs... però mai no ha pintat un petó.
De quin color deu ser? Vermell com una deliciosa salsa de tomàquet? No, perquè
també és el color de quan estàs empipat... Deu ser verd com els cocodrils, que
sempre li han semblat tan simpàtics? Impossible, perquè és el color de les
verdures i no li agrada menjar-ne! Com podria descobrir de quin color són els
petons?

La Rocío confirma, si és que algú encara en tenia dubtes, que a banda de ser una brillant il·lustradora, és una autora excel·lent, ha creat un àlbum meravellós, dolç i tendre amb un punt de picant. Pàgines plenes de vida que conviden al somriure permanent, amb un text breu i intel·ligent que juga amb les imatges formant un tot indivisible, els lectors trobaran en aquest àlbum il·lustrat un llibre genial, una història divertida amb una protagonista com ells, que es fa les mateixes preguntes i té una imaginació fèrtil que vola més enllà de tota lògica.
Els que, com jo, sigueu pares o mares, gaudireu més i tot que els infants amb aquest llibre, doncs hi reconeixereu escenes similars viscudes a casa, qui no ha patit un fill o filla preguntaire amb una curiositat insaciable, que tot ho vol saber i sempre té una pregunta a punt per disparar? Jo a casa tinc la meva Minimoni particular, possiblement per això, m'he enamorat de la petita protagonista i del llibre.
La Rocío té una habilitat innata per explicar històries amb paraules i imatges, el traç dels seus dibuixos tenen un estil particular, ben reconeixible, desenfadat, directe, dolcet i alhora trapella, a mi senzillament, m'encanta, i estic segura que a vosaltres també!
Com a apunt final, comentar-vos que en la última plana convida els lectors a pintar els petons del color que ells creuen que són, estimulant així, la seva creativitat, cosa que em sembla fantàstica. Poc més a afegir, una proposta guanyadora, si voleu anar sobre segur, regaleu aquest llibre i mireu d'esbrinar de quin color és un petó!
Sílvia Cantos
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada