dimarts, 29 d’abril del 2014

Ressenya Rínxols d'ós

Títol: Rínxols d’ós
Autor: Stéphane Servant
Il·lustrador: Laetitia Le Saux
Edició: Joventut, 2014
Pàgines: 32
ISBN: 9788426140852
Edat: A partir de 5 anys
Nota: ♥♥♥♥

Avui us recomano un àlbum il·lustrat que m’ha encantat!! Una història fantàstica que amb enginy i grans dosis d’humor clama contra les convencions socials de gènere.

Aquesta nit és el gran carnestoltes del bosc i tots preparen les seves disfresses: La Mama Ós acaba de cosir la seva disfressa de Ventafocs, el Papa Ós es veu fantàstic vestit de Llop Ferotge. «I tu, Osset?» «Jo, em disfresso de Rínxols d'Ós!». Al Papa Ós no li agrada gens la idea que el seu fill vagi amb una faldilla i cuetes rosses i l'intenta persuadir que canviï de disfressa, però l'Osset es manté ferm….


Quantes vegades se li deu haver prohibit a un nen que es disfressi de fada, caputxeta, flor, ballarina o d’altres, pel simple fet que els estereotips dictaminen que la disfressa en qüestió és “de nenes”? Ja us ho dic jo. Massa! És cert que cada cop més, s’estan superant aquestes barreres construïdes sobre absurds fonaments, però encara queda molta feina a fer fins a aconseguir que aquesta mena de dilemes desapareguin completament.

Per això mateix em vaig emocionar tant quan vaig tenir aquest llibre a les meves mans, perquè mitjançant una història divertida l’autor dóna peu a una reflexió més que interessant sobre la llibertat d’elecció d’un mateix, reflexió sana i necessària. Amb un to desenfadat, diàlegs àgils i un conjunt d’il·lustració en la mateixa línia d’humor, són els ingredients que, en conjunt, converteixen aquesta proposta en una fantàstica tria per compartir amb els nens i nenes.


I és que, com diem sovint, els contes han d’oferir entreteniment però si a més a més ofereixen un plus com aquest, molt millor!

Sílvia Cantos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada